Ahad, 28 April 2013

MENGEKPERIMEN...JADI KE? PART 2

INI DUNIAKU.....

Maaf saya  lambat update keputusan eksperimen murid-murid saya...maklumlah sibuk dengan rutin sekolah dan rutin harian melayan suami yang tak kebah-kebah demam...ada tips untuk dikongsi bagaimana nak pulihkan demam yang berterusan? kalau ada, kongsilah dengan saya...

Setelah seminggu, murid-murid saya telah memperoleh keputusan eksperimen mereka...macam-macam riak muka yang ada...ada yang rasa kecewa...ada yang rasa gembira...murid kecewa sebab eksperimen mereka tidak menjadi....rasa macam nak tergelak pun ada...tapi saya tahan sahaja..ye lah tumbuhan mereka tidak disiram air, mana boleh tumbuh subur...nampaknya mereka dah dapat pengajaran daripada perkara ini. apabila murid mengekperimen, barulah mereka ingat akan konsep yang ingin ditekankan...

Tak mahu berceloteh panjang sebab saya ingin bersiap-siap ke Pesta Buku Antarabangsa di PWTC...insyaallah saya akan update gambar-gambar sepanjang berada di pesta buku itu...untuk itu, JOM kita lihat gambar-gambar hasil eksperimen murid saya...

Antara hasil eksperimen murid-murid saya

Terbukti hipotesis yang murid telah buat...tumbuhan 
bergerakbalas terhadap rangsangan cahaya matahari

Satu-satunya kumpulan yang kreatif membuat eksperimen seperti ini
 berbanding murid daripada empat kelas yang diajar oleh saya

Pucuk tumbuhan menghala ke lubang yang berada
 di atas kotak untuk mendapatkan cahaya matahari

Murid melukis pemerhatian terhadap keputusan eksperimen mereka

0 comments:

Catat Ulasan

UTK LEBIH MENGENALI ANDA...TINGGALKAN COMMENT ATAU LINK ANDA.T. KASIH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More