Ahad, 28 April 2013

CERITA PESTA BUKU ANTARABANGSA 2013

INI DUNIAKU.....

Ketika sedang bertarung dengan penyakit selsema saya gagahkan juga menulis dalam blog kesayangan ini. he he...maklumlah bila dah lambat-lambat penyakit malas akan datang...dan akhirnya entri ini takkan saya update sampai bila-bila....:-)

Baiklah...walaupun masing-masing tidak sihat hari ini, namun saya dan en. suami mengagahkan diri pergi ke Pesta Buku Antarabangsa di PWTC. Pesta buku ini berlangsung dari 26 April 2013 hingga 5 Mei 2013...Walaupun masa masih panjang sebelum pesta ini berakhir, namun kami pergi hari ini juga. Selepas ini saya akan sibuk menatap buku pula...he he...musim peperiksaan PPG akan tiba...

Sebenarnya, kami tidak pernah melepaskan peluang untuk ke pesta buku ini setiap tahun...bukan pesta buku sahaja...apa sahaja 'fair' di PWTC biasanya kami akan menghadirkan diri...hi hi...

Pada tahun ini, en. suami agak kecewa kerana dia merasakan tidak banyak 'booth' yang dibuka seperti tahun-tahun lepas...saya pun fikir begitu...Namun kekecewaan kami terubat sedikit dengan kehadiran Chef Iskandar di 'booth' In-Team Publishing...saya kata pada en. suami, orangnya lebih hensem di luar berbanding di TV....en. suami saya tersenyum sahaja. cemburu ke? hi hi hi...

Perkara yang paling menggembirakan saya apabila menonton secara langsung wawancara sofa putih ITBM.. hosnya Syed Munawwar...orangnya memang berpengetahuan luas dan menyampaikan bicara dengan bahasa yang teratur..memang rezeki saya dapat melihat rancangan itu di depan mata...agak-agaknya sudah ditayang di RTM...barangkali...

Baiklah....saya rasa saya sudah banyak menggunakan ayat-ayat skematik..hi hi..JOM lihat gambar-gambar yang sempat saya abadikan di pesta buku itu....

Wawancara Sofa Putih ITBM 28 April 2013

Syed Munawwar bersama-sama ahli panel (penyair tanahair)

Koleksi komik lama di 'booth' ITBM

Koleksi komik lama di 'booth' ITBM

Buku yang paling saya gemari (memang berbaloi membelinya)

Buku-buku yang saya beli di pesta buku itu 
(percaya atau tidak semuanya bernilai tidak lebih 
daripada RM150.00- memang berbaloi-baloi :)


0 comments:

Catat Ulasan

UTK LEBIH MENGENALI ANDA...TINGGALKAN COMMENT ATAU LINK ANDA.T. KASIH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More